Structuur bouwen
Training

Zoek je document

Training 5Hoofdstuk 1 Training 1


OneDrive is meester in het vinden van je documenten, maar weinig mensen kennen deze mogelijkheid. Het vinden van de juiste documenten doen veel medewerkers door het navigeren naar het juiste folder op de server. Wij noemen dat ook wel zien en navigeren. Daarmee zoeken we niet en vinden we ook niet de documenten die we nodig hebben.

OneDrive maakt je bestanden doorzoekbaar op woorden, dus weet je het woord naar waar je naar opzoek bent? Vul deze in de zoekbalk in en OneDrive komt terug met alle documenten waarin dit document staat. Je kan daarna slim filteren op datum of type document. Dit maakt het aantal zoekresultaten nog kleiner en hierdoor vind je in een korte tijd dat document waarnaar je opzoek bent.

Zoeken is het nieuwe vinden. Vergelijk het met andere informatie waarnaar je opzoek bent. Die vind je op 'Google' door te zoeken. Werk op dezelfde manier met je OneDrive, SharePoint of Microsoft Teams!

Handig weetje! 

Recent opgeslagen documenten zijn na een uur via zoeken te vinden. Het systeem heeft wat tijd nodig om het document te scannen en te verwerken. Zoeken werkt altijd op basis van de rechten die op de documenten staan, dus je vind nooit documenten waar je geen toegang tot hebt.

Pen
>