Structuur bouwen
Training

Verplaatsen van je bestanden

Training 17Hoofdstuk 3 Training 1

We hebben geleerd dat je bestanden op zowel SharePoint als Onedrive kan opslaan. Microsoft teams geeft je bestanden weer die aan een team zitten gekoppeld binnen SharePoint. Wanneer je een team aanmaakt kan het zijn dat je al bestanden hebt binnen SharePoint of Onedrive die je naar het nieuwe team wilt verplaatsen. Hieronder vertellen we hoe je dit het beste kan doen. 

Bestanden van Onedrive verplaatsen naar je nieuwe aangemaakte team. Binnen Microsoft teams kan je aan de linkerkant in de menubalk "bestanden" selecteren. Hierin zie je alle bestanden binnen Microsoft teams en daarnaast is er ook de mogelijkheid om Onedrive te selecteren. Als je Onedrive hebt geselecteerd, kan je de bestanden selecteren die je wilt verplaatsen naar een team of specifiek kanaal binnen een team. Klik vervolgens op verplaatsen en selecteer het team waarnaar de bestanden overgezet dienen te worden. Let op dat de bestanden daadwerkelijk verplaatst worden, er wordt dus geen kopie gemaakt. 

Het is ook mogelijk om bestanden die binnen teams zitten te verplaatsen naar andere teams of naar Onedrive. Ga naar een team of kanaal waar bestanden zijn toegevoegd. Selecteer de bestanden die je wilt verplaatsen, klik vervolgens op verplaatsen. Kies de plaats waar je ze naartoe wilt verplaatsen, je kan hierin kiezen voor een ander team/kanaal of naar de Onedrive. Als je de juiste locatie hebt geselecteerd, kies je vervolgens voor verplaatsen en de bestanden worden overgezet. Ook hier geldt dat je dat bestanden daadwerkelijk verplaatst en er geen kopieën worden gemaakt. 

Pen
>