Structuur bouwen
Training

Deel je teamfolder om samen te werken

Training 7Hoofdstuk 2 Training 1


Documenten opgeslagen in SharePoint zijn automatisch al gedeeld met je teamleden. Delen doe je op het moment dat je het document op je SharePoint locatie opslaat, maar wat doe je op het moment dat het document gelezen moet worden door een andere collega die buiten je team zit? Stuur je dat document dan nog via de mail naar elkaar? Dat lijkt in eerste instantie snel, eenvoudig en vertrouwd, maar nadeel is dat je niet samenwerkt maar beide een eigen versie van het document maakt.

Op SharePoint kan je ook een enkel document delen met een collega buiten je team, maar doe dit alsjeblieft niet. Vaak wordt er vergeten dat er rechten uitgedeeld zijn op dat document of er zijn zoveel documenten gedeeld dat er niemand precies meer weet wie er nu bij kan. Je raakt het overzicht kwijt en je wil niet per document bekijken wie er allemaal bij kan. Wij raden deze manier van werken af.

Wil je een enkel document delen buiten je team, doe dit vanaf je OneDrive. Is het document definitief dan verplaats je hem naar de juiste SharePoint locatie. Werk je op regelmatige basis met deze externe persoon om zaken te bespreken? Mag deze persoon alle informatie in je team zien? Deel je SharePoint locatie met die persoon, maar mag diegene niet alles zien? Creeer een locatie (dit kan met een Microsoft Team, maar daar komen we volgende module op terug) waar jullie beide toegang tot hebben en ga daar samenwerken!

Pen
>